Schoenmaker blijf bij je leest

Schoenmaker blijf bij je leest

Schoenmaker blijf bij je leest

De uitdrukking: ‘Schoenmaker blijf bij je leest’ wordt waarschijnlijk gezien als een ouderwetse uitspraak. Maar voor mij is dit juist een actuele gezegde. Laat ik je een veel voorkomend voorbeeld geven:
Je wilt een kamer verbouwen, maar ja… van het één komt het ander en ineens is het project ‘kamer verbouwen’ veranderd in ‘huis verbouwen’. Er komen steeds meer werkzaamheden bij, in plaats van dat je voortgang ziet.

Denk jij dat als je ‘schoenmaker blijf bij je leest’ had toegepast de verbouwing misschien veel sneller was gegaan?
En wellicht ook goedkoper als je jouw tijd ook gaat tellen?
Wat denk jij als je eerlijk bent?

Je business naar een ander level trekken

Deze vergelijking kun je ook trekken naar je business.
Hetzelfde principe gebeurt namelijk als je je onderneming naar een ander level wilt trekken. Je ziet dat er veranderingen nodig zijn en wat de impact hiervan is, maar óók zie je dat er veel werk bij komt kijken.

En dus stel je de veranderingen uit.
Hoeveel laat je dan eigenlijk liggen?
Het kan ook anders.

mijn afbeelding

Hoe mijn ‘verbouwing’ verliep

Vorig jaar kwam ik in een soortgelijke situatie. Ik werd getriggerd door mijn laatste training bij Bart van den Belt over marketing.
We spraken onder andere over mijn website en Bart vroeg mij:

“Hoe helder is jouw etalage? Weten de voorbijgangers wat er bij jou te halen valt?”

Deze vraag zette mij aan het denken en zorgden ervoor dat mijn radartjes gingen draaien.

Keuzes maken

Ik ging ‘mijn etalage’ kritisch bekijken en ik zag dat een verandering nodig was. Omdat ik vind dat ik niet overal goed in hoef te zijn besloot ik de teksten voor de salespagina uit te besteden. (Uitbestedingsopdracht nr.1) Ha, daar is tie weer… je voelt hem vast aankomen “Schoenmaker blijf bij je leest”.

Mailinglijst aanpassen

Om mijn nieuwe aanpak onder de aandacht te brengen bij mijn doelgroep moet ik meer gaan communiceren met mijn doelgroep. Het werd dus tijd om de ‘stof’ van mijn mailinglijst te blazen.

Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk werken? Dat is een vraag die ik mezelf altijd eerst stel voordat ik aan de slag ga.

Bij het opstarten van mijn bedrijf leek het handig om verschillende lijsten te hebben. In de praktijk betekent dit dat ik mijn nieuwsbrief in Mailchimp handmatig naar elke lijst moet sturen. Met als gevaar dat ik dezelfde informatie meerdere malen naar dezelfde mailadressen stuur. Dat mocht dus anders! Maar hoe pak je dat aan? Ook dit heb ik uitbesteed. (Uitbestedingsopdracht nr. 2)

Website Check

Ik heb door Chris Rommers een websitescan laten uitvoeren. Daar kwam uit dat er veel goede informatie op mijn website staat, maar dat mijn bezoeker het niet heel gemakkelijk kon vinden. Tegelijkertijd bleek ook dat het thema dat ik gebruikte niet meer werd geüpdatet. Ook hier moest wat aan gebeuren (Uitbestedingsopdracht nr. 3).

 

"Man man man", ik riep ondertussen: “Ik wilde alleen een kamer verbouwen,
maar ik ben onderhand een kasteel aan het maken!”

Online Academie finetunen

Maar ik was er nog niet...
Als klap op de vuurpijl bleek mijn online academie niet te kunnen doen wat ik graag wilde dus, hop over naar een nieuw systeem (En dat werd uitbestedingsopdracht nr. 4).

Doen wat je leuk vindt

Gelukkig vind ik het erg leuk om veranderingen aan te sturen. De veranderingen die ik heb doorgevoerd betekenen dat mijn ‘kasteel’ voor de komende jaren stabiel is en groei aankan.
Hoe zit dat met jouw bedrijf?
Herken jij jezelf in dat manusje van alles?

Schoenmaker blijf bij je leest!

mijn kasteel

wordt vervolgd...

Blog
Previous reading
Inkiek week 16
Next reading
Tool van week 16: Brandit
×

Powered by WhatsApp Chat

×